Advertisements

четвъртък, 6 юни 2013 г.

10 стъпки за успешна изработка на уеб сайт (част 2)

За да успешната изработка на уебсайт, трябва да следвате десет основни стъпки. В първата част на статията описахме пърните пет. Ето и следващите 5 важни стъпки:

Стъпка 5: Оптимизирайте сайта си за търсещите машини.

Много хора ще използват онлайн търсачка (като Гугъл) за да ви намерят, за това е много важно да направите сайта си приятен за търсещите машини. За да направите това, Вие трябва да създадете ключови думи, които описват Вашия бизнес. Например, ако продавате принтери, скенери и офис консумативи, тогава Вашите ключови думи могат да включват принтери, копири, лазерни принтери, скенери, тонери, мастила и офис консумативи и др. Можете да включите думи като, качество, достъпна цена, гаранция и др., в зависимост от това как се различавате от Вашата конкуренция.

Веднъж като изграждите тези ключови думи, Вие се нуждаете от две неща:

Използвайте колкото се може повече от ключовите думи на началната страница на Вашия уеб сайт, в текста, който описва вашия бизнес. Колкото по-нагоре в страницата е този текст, толкова по добре. Повтаряйте най-важните ключови думи по няколко пъти и ги удебелявайте или подчертавайте.

Впишете тези ключови думи в HTML кода на вашия сайт, използвайки < META > тагове за описания и заглавия. Не включвайте повече от веднъж една ключова дума в < META > тага.

Разбира се, според бюджета Ви, можете да наемете SEO оптимизатори специалисти, които да се погрижат сайта Ви да излиза на по-предни позиции в Гугъл. В повечето случай, Вие сами няма да успеете да постигнете голями резултати, но с малко четене можете сами да направите базова оптимизация на уеб сайта си.


Стъпка 6: Тествайте напълно уеб сайтът и след това го пуснете онлайн.

Веднъж след като сте направили Вашия уеб сайт, тествайте всеки негов аспект преди да заработи. Кликнете на всеки линк и прегледайте всяка страница. Бъдете сигурни, че текста, снимките и разположението им е правилно. Проверете текста за граматически грешки, защото ако има такива, те могат да направят бизнеса Ви да изглежда немарлив и аматьорски.

Ако имате e-commerce компонент (онлайн продажби) във Вашия сайт, пробвайте да поръчате нещо през Вашата кредитна карта. Ако има някакъв проблем, разрешете го веднага, преди някой клиент да го открие. Има много безплатни инструменти, които ще ви помогнат да тествате вашия сайт. Diagnosis checkers, Web browser compatibility checkers и др.

След като сте сигурни, че всичко работи нормално, пуснете сайта си онлайн. Поздравете се, но не спирайте сега. Има още много неща за правене.


Стъпка 7: Рекламирайте сайта си.

Как да рекламирате сайта си, зависи от Вашия бюджет, но има няколко безплатни неща, които трябва да узнаете веднага:

Бъдете сигурни, че сте вписали Вашия уеб сайт адрес на всички Ваши принтирани, книжни и други рекламни материали. Сложете го на Вашите визитки, брошури, флаери, плакати, бланки и на всички подписи в имейл адресите Ви. Каквото и да принтирате за Вашата компания, слагайте и уеб адреса си на него.

Регистрирайте сайта си в безплатни директории, социални мрежи и търсачки. Маркетинга на социалнии мрежи (Facebook, Google+, Twitter и др.) е много нашумяла тема в момента. Поради този факт, ако Вие изградите успешна маркетинг стратегия чрез бизнес страници в съответните социални мрежи, Вашите клиенти биха могли да Ви открият там, където прекарват най-много време и търсят за информация, услуги и продукти. Има много специализирани уеб директории, където можете да впишете бизнеса си в определена тематична категория. Например, ако Вашата компания продава тениски, Вие бихте могли да я впишете в категория за текстил, платове, дрехи или облекло. Най-добрия начин да намерите тези директории е да използвате търсачката на Гугъл. Регистрирайте Вашия сайт във възможно най-много директории.

Ако принадлежите към някоя бизнес асоциация, впишете Вашата компания в уеб сайта на асоциацията.

За по-добро популяризиране винаги може да наемете някоя рекламна агенция да го направи вместо Вас.


Стъпка 8: Анализирайте Вашия уеб сайт трафик

Ако притежавате ресторант, е невъзможно да знаете колко хора са си помислили за направят резервация, но е лесно да преброите колко хора са Ви посетили за да похапнат. На Вашия уеб сайт, вие също можете да следите много статистики за да подобрите бизнеса си, включително колко хора са посетили сайта Ви, какво са гледали, колко време са стояли в сайта Ви, колко от тях са купии нещо, от кои други сайтове са дошли, колко от тях са се върнали на сайта Ви, и колко ефективна е Вашата рекламна кампания.

За да се сдобиете с тези статистики, трябва да притежавате софтуер за анализ на посещенията на сайта Ви. Повечето от тези софтуери са безплатни и имат беброй функции. Най-добрия от тях е Google Analytics. Други пък са вградени директно в контрол панела на хостинг акаунта Ви, ако ползвате такъв, и също са безплтни. Ако ползвате собствен хостинг на Ваш сървър, може би ще трябва да отделите време да инсталирате собствен софтуер за анализ, който в повечето случай ще трябва да закупите.


Стъпка 9: Осъществете и поддържайте обратна връзка с клиентите Ви

Уеб сайтовете предлагат много начини за да осъществявате обратна връзка с клиентите си. Софтуера за статистически анализ, за който говорихме в стъпка 8, е форма на обратна връзка с клиентите Ви. Други два допълнителни метода са анкетите и форумите.

Можете да правите анкети за потребителите на Вашия сайт, за да ги питате въпроси. Изследванията потвърждават, че клиентите предпочитат да попълват онлайн анкети, отколкото да отговарят на директни или телефонни въпроси. Интересно е, че клиентите са склонни да дават честни отговори на онлайн анкетитие (защото в повечето случай са анонимни). За създаването на уеб анкета са Ви нужни малко познания по HTML и JavaScript, но има и много безплатни скриптове и модули, които можете да намерите в интернет пространството.

Обществените онлайн форуми са по-отворени и по-лесни за събиране на клиентска информация, но вече не са чак толкова модерни. В повечето случай, те се използват за дискутиране на различни теми от самите клиенти/потребители. можете да използвате форумите за задаване на директни въпроси, избягвайки недоразуменията и отговаряйки на оплаквания. Поради възможността на всеки да види и да пише във форума, той е податлив на манипулации от страна на конкуренцията. Правилното управление на форума може да бъде полезно, но отнема много време.


Стъпка 10: Премислете, освежете и прегледайте

До този момент Вие сте вложили много усилия в изработването на Вашия сайт. Изкушаващо е да седнете, да се облегнете и да наблюдавате как се развива Вашият уеб страница, но не можете да си го позволите. За да бъде успешен Вашият сайт, Вие трябва редовно да го обновявате. Не е нужно да пренаправяте сайта си изцяло всеки месец, но да го освежавате. Сайт, който има една и съща информация месеци наред става отегчителен, както за клиентите Ви, така и за търсачките. Клиентите Ви бързо ще загубят интерес и ще се отдръпнат. Променяйте редовно цветове, картинки, графики и текст. Друга добра практика е да добавяте новини и статии за Вас или компанията Ви.

Ако притежавате бизнес сайт, винаги преглеждайте и следете информацията за продажбите, статистиките за сайта, обратната връзка от клиентите Ви и какво правят Вашите конкуренти (конкуренцията никога не спи). Използвайте тази информация за да подобрите структурата на страницата си, както и продуктите и услугите, които предоставяте.

Инвестирайте разумно в уеб сайта си! Това ще допринесе за бързия успех на Вашата компания.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

main-nav-top (Do Not Edit Here!)